Evelin Kurmiste: juhtimissüsteem paneb ettevõtte ühes rütmis hingama

Autor: Evelin Kurmiste, Metroserdi sertifitseerimisdivisjoni juht

Kuulen sageli oma töös ettevõtete esindajatelt, et nad on harjunud oma seniste audiitoritega ja teavad, mida neilt oodata. See võib tunduda mugav, kuid ei pruugi olla kõige mõistlikum ressursikasutus. Juhtimissüsteemide sertifitseerimine ei peaks olema pelgalt ebamugav teenus, vaid võimalus leida parendamist vajavaid kitsaskohti ja suunata ressursse õigesti.

Siin on mõned lihtsad nipid, kuidas võimalikke kitsaskohti vältida:

  1. Kirjeldage juhtimissüsteem vastavalt tegelikkusele, mitte ideaalile;
  2. Kaasake süsteemi loomisse ja ajakohastamisse rohkem töötajaid kui vaid kvaliteedijuht;
  3. Juhtkond peab näitama eestvedamist juhtimissüsteemi rakendamisel;
  4. Integreerige juhtimissüsteem ettevõtte igapäevatöösse, ärge jätke seda eraldiseisvaks;
  5. Suhtuge audiitorisse kui partnerisse, mitte vastasesse;
  6. Ärge kartke leide – need on parendusvõimalused;
  7. Osalege standardeid tutvustavatel koolitustel ja püüdke mõista nende eesmärki.

Õigesti toimides saab juhtimissüsteemi abil kogu ettevõtte justkui ühes rütmis hingama panna. Vahel tasub ka “kastist välja” mõelda ja küsida uut vaadet. Audiitorite lai silmaring erinevate valdkondade ettevõtete kogemustest võib tuua värskeid ideid.

Meie, Metroserdi audiitorid, omame ka juhtimissüsteemide loomise ja haldamise kogemust. See võimaldab meil olla empaatilised ja näha asju ettevõtte vaatenurgast, olles samal ajal piisavalt nõudlikud, et audititest oleks ettevõttele reaalset kasu. Usume, et meie lähenemine aitab ettevõtetel oma juhtimissüsteeme tõhusalt arendada ja parendada.

Loe rohkem: https://metrosert.ee/teenused/sertifitseerimine/